Autor Wątek: [Poradnik turysty] Przygotowanie do górskich wycieczek dla początkujących  (Przeczytany 14084 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline sieku

Odp: [Poradnik turysty] Przygotowanie do górskich wycieczek dla początkujących
« Odpowiedź #50 dnia: Wrzesień 05, 2017, 09:46:58 »
Jest to oczywiście również kwestia osobistych preferencji, ale ciężary i ławeczki wcale nie są konieczne. Ponadto machając żelazem (nieprawidłowo, a mało który początkujący koks się przejmuje techniką ;) ) łatwiej sobie zrobić krzywdę, niż przy tych przysłowiowych pompkach.
Tak więc ja polecam trening funkcjonalny.
Zamontować sobie drążek na chacie to żaden wydatek. W zasadzie, w cenie karnetu na siłownie na 3 miesiące kupisz sobie drążek, piłkę do ćwiczeń (tą dużą dmuchaną), ketla i taśmę elastyczną. A jak do tego dodasz jeszcze TRX (w Decathlonie niecałe 90 zł) to masz w wręcz nieograniczone możliwości treningowe.

Chcąc uzyskać najlepszy efekt, po konkretne ćwiczenia i instrukcję ich wykonywania udałbym się do fizjoterapeuty. Kilka sesji treningowych z dyplomowanym ekspertem (nie mylić z trenerem z siłowni) da ci więcej (przede wszystkim wiedzy i umiejętności) niż pół roku samodzielnego przekopywania forum i youtube'a ;)


Offline Ivan

Odp: [Poradnik turysty] Przygotowanie do górskich wycieczek dla początkujących
« Odpowiedź #51 dnia: Wrzesień 05, 2017, 11:55:44 »
Dzięki również i za tę radę, zwłaszcza, że tablicę do podciągania, taśmy i piłkę już mam.

Offline sieku

Odp: [Poradnik turysty] Przygotowanie do górskich wycieczek dla początkujących
« Odpowiedź #52 dnia: Wrzesień 06, 2017, 09:54:35 »
To poczytaj sobie o TRX. Dwie sztywne taśmy i kółka (uchwyty), a stwarza możliwości do ćwiczeń całego ciała. Nie wyłączając przy tym ćwiczeń stabilizacyjnych na mięśnie głębokie.

Odp: [Poradnik turysty] Przygotowanie do górskich wycieczek dla początkujących
« Odpowiedź #53 dnia: Wrzesień 11, 2017, 00:24:08 »
Ból barków od noszenia plecaka to się z reguły pojawia dlatego, że plecak jest za ciężki. I/albo kiedy odstaje od pleców - może wystarczyłoby przyciągnąć taśmami? Ostatnio kierowca autobusu oderwał mi taśmę z plecaka i plecak zaczął nieco odstawać, a wtedy ból pojawił się od razu (plecak przyciężki, naładowany prowiantem).

Offline Ivan

Odp: [Poradnik turysty] Przygotowanie do górskich wycieczek dla początkujących
« Odpowiedź #54 dnia: Wrzesień 12, 2017, 12:43:57 »
Jasne, że z lżejszym plecakiem jest lżej ;) Ale mój ból to nie tylko barki, ale też coś w mostku, prawdopodobnie po urazie. Sprzęt już odchudziłem i na razie wystarczy. A trochę mięśni zawsze się przyda.

Offline sieku

Odp: [Poradnik turysty] Przygotowanie do górskich wycieczek dla początkujących
« Odpowiedź #55 dnia: Wrzesień 13, 2017, 09:22:54 »
Kojarzę z jakiegoś wątku, że zwracasz uwagę na dietę. Napiszę więc ten truizm dla potomności ;) - Mięśnie = białko. I nie nawołuje tu do suplementacji (choć czyste BCAA na pewno nie zaszkodzi) tylko o zwiększenie w okresie treningów podaży produktów bogatych w białko. Przysłowiowy kurczak z ryżem ;), tuńczyk, twaróg itd.
Z czegoś te mięśnie trzeba zbudować ;)

Offline semow

Odp: [Poradnik turysty] Przygotowanie do górskich wycieczek dla początkujących
« Odpowiedź #56 dnia: Wrzesień 14, 2017, 09:12:02 »
+1 do tego co pisze Sieku w zakresie treningu funkcjonalnego i wzmocnienia mięśni głębokich. Na pewno warto spotkać się z fizjo, myślę że to powinien być pierwszy krok zarówno w zakresie diagnozy jak i terapii (ćwiczeń).
W zakresie samych ćwiczeń mogę też polecić taką książeczkę: https://ksiegarnia.wspinanie.pl/trening-uzupelniajacy-dla-wspinaczy-i-nie-tylko-p-616.html ale też trzeba jeszcze raz przypomnieć że nieprawidłowe wykonywanie ćwiczeń może bardziej zaszkodzić niż pomóc.

Offline Ivan

Odp: [Poradnik turysty] Przygotowanie do górskich wycieczek dla początkujących
« Odpowiedź #57 dnia: Wrzesień 14, 2017, 09:34:05 »
Obecnie niestety nie dbam o dobrą dietę, choć wiem, że powinienem i nie jest to takie trudne. Nie jem śmieciowego jedzenia, ale przydałoby się ograniczyć słodycze i zwiększyć ilość warzyw.

A o co chodzi z tym czystym BCAA? Jest jakieś nieczyste? ;)

Offline Mamrot

Odp: [Poradnik turysty] Przygotowanie do górskich wycieczek dla początkujących
« Odpowiedź #58 dnia: Wrzesień 14, 2017, 12:42:03 »
Nie jem śmieciowego jedzenia, ale przydałoby się ograniczyć słodycze.
Przecież słodycze to dokładnie śmieciowe jedzenie, jego kwintesencja.


Offline sieku

Odp: [Poradnik turysty] Przygotowanie do górskich wycieczek dla początkujących
« Odpowiedź #59 dnia: Wrzesień 15, 2017, 12:59:09 »
Czyste w sensie bez dodatków smakowo-zapachowych.
Niestety BCAA 2:1:1 pure (bo tak je oznaczaja zwykle producenci) smakują jak klej do tapet
Ale idzie się przyzwyczaić

Właściwa dieta to druga noga treningu (pierwszą sa oczywiście ćwiczenia). Trzymając sie aptekarsko takiej profesjonalnej, ustalonej przez dietetyka specjalnie dla ciebie efekty beda najszybsze i najlepsze. Ale jak sam troche poczytasz i zmienisz nawyki to tez będziesz zadowolony. Skoro piszesz żeś chudy, to prócz warzyw położył bym akcent na białko (jajka, gotowane i/lub pieczone mięso, ryby, twaróg, rośliny strączkowe) , zdrowe węglowodany (kasze, makarony pełnoziarniste, ryż). Tłuszcze z jaj, ryb i pełnoziarnistych zbóż uzupelnił bym omega-3 i 6 z siemienia lnianego, słonecznika, pestek dyni.
Poza tym znajdź czas na śniadanie i pozostałe 3-4 posiłki we w miare regularnych godzinach. Pamietaj o przekąsce po treningu składającym sie z bialka i węglowodanów.
Nie brzmi to ani drogo ani trudno prawda? ;)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka